Zbigniew Treppa - Myślenie obrazem w fotografii - książka

Książka "Myślenie obrazem w fotografii" której autorem jast Zbigniew Treppa to podręcznik obejmujący takie zagadnienia, jak historia i prehistoria fotografii, znak i symbol w fotografii, język fotografii, estetyka i semiotyka obrazu fotograficznego czy aksjologia fotografii. Książka została wydana w 2012 roku przez wydawnictwo Czysty Warsztat.

Autor na przykładach prac polskich i światowych mistrzów obiektywu, ale również fotografii reklamowej, uczy, jak odczytywać i interpretować przekaz ikoniczny, ale również - jak samemu go kształtować.

Zbigniew Treppa jest utytułowanym fotografikiem i popularnym wykładowcą akademickim zajmującym się fotografią. Łączy więc bogate doświadczenie praktyczne z wszechstronnym podejściem teoretycznym. Co więcej jednak - jako absolwent teologii i autor książek dotyczących obiektów acheiropoietos (nie-ręką-ludzką-wykonanych) dostrzega w fotografii sferę, którą większość artystów i uczonych pomija - sferę sacrum. Jego analizy odbiegają więc od tradycyjnego wykładu podręczników akademickich dotyczących fotografii.

Myślenie obrazem w fotografii

  • Autor: Zbigniew Treppa
  • Redakcja naukowa: Robert Koszkało
  • Korekta: Ewa Paterek
  • Projekt graficzny: Janusz Górski
  • Wydawnictwo: Czysty Warsztat
  • Rok wydania: 2012
  • ISBN: 978-83-89945-75-4
  • Oprawa: miękka
  • Ilość stron: 227
  • Wymiary: 190x270 mm
  • Język: polski
  • Wydanie: pierwsze

Zbigniew Treppa (ur. 1960), absolwent Wydziału Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, doktorat w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, habilitacja w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej. Profesor Uniwersytetu Gdańskiego, kierownik Zakładu Antropologii Obrazu oraz wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Członek Sekcji Syndonologicznej Polskiego Towarzystwa Teologicznego oraz zespołu eksperckiego w Narodowym Centrum Kultury, przewodniczący Komitetu naukowego Polskiego Centrum Syndonologicznego. Członek ZPAF. Autor wielu wystaw indywidualnych z dziedziny fotografii inscenizacyjnej oraz publikacji naukowych z dziedziny teorii obrazu, teologii i antropologii obrazu. opublikował kilka książek i tekstów krytycznych. Do najważniejszych z nich należą: "Całun turyński - fotografia Niewidzialnego?", Więź-Słowo/Obraz 2004; "Meksykańska symfonia - ikona z Guadalupe", Więź 2006; "The Manoppello Icon the prototyp of images of Christ", Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2014 (współautorstwo); "Tajemnica widzialności Boga", Wydawnictwo WAM 2015; "Obraz jako medium wtajemniczające w misterium" Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2017.

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.