Zbigniew Treppa - Opera Infinita - Opera Aperta - katalog wystawy Galeria FF - Forum Fotografii ŁDK Łódź

Katalog wystawy "Opera Infinita - Opera Aperta" której autorem jest Zbigniew Treppa. Wystawa miała miejsce w Galeria FF - Forum Fotografii Łódzkiego Domu Kultury w marcu 1997 roku.

Otwieranie oczu na rzeczywistość Ponadzmysłową jest zawsze zjawiskiem fascynującym. Ilekroć jednak staram się ją zdefiniować słowami, napotykam na próg - instynktownie bronię się przed zamykaniem w skończone pojęcia tego, co z natury Nieskończone. Rzeczywistość zanurzona w strumieniu czasu poddawana jest nieustannym przemianom, z natury więc jest dziełem nie dokończonym. Tak, będąc dziełami (Opera) nie dokończonymi, zmierzamy ku Nieskończoności, dźwigając na barkach jej brzemię.

Układając fotografie w nie dokończone ciągi narracyjne, miałem nadzieję, że "nie dokończone" (Infinita) znaczy tyle, co "otwarte" (Aperta). A jeśli "otwarte", to na inne, możliwe rozwiązania konstrukcji myślowej.

Zbigniew Treppa

Opera Infinita - Opera Aperta

  • Fotografie: Zbigniew Treppa
  • Teksty: Zbigniew Treppa, Aleksandra Ubertowska, Krzysztof Niedałtowski
  • Tłumaczenie: Maciej Świerkocki
  • Wydawca: Galeria FF - Forum Fotografii
  • Rok wydania: 1997
  • Ilość stron: 12
  • Wymiary: 210x210mm
  • Oprawa: miękka
  • Język: polski, angielski
  • Wydanie: pierwsze

Zbigniew Treppa (ur. 1960), absolwent Wydziału Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, doktorat w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, habilitacja w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej. Profesor Uniwersytetu Gdańskiego, kierownik Zakładu Antropologii Obrazu oraz wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Członek Sekcji Syndonologicznej Polskiego Towarzystwa Teologicznego oraz zespołu eksperckiego w Narodowym Centrum Kultury, przewodniczący Komitetu naukowego Polskiego Centrum Syndonologicznego. Członek ZPAF. Autor wielu wystaw indywidualnych z dziedziny fotografii inscenizacyjnej oraz publikacji naukowych z dziedziny teorii obrazu, teologii i antropologii obrazu. opublikował kilka książek i tekstów krytycznych. Do najważniejszych z nich należą: "Całun turyński - fotografia Niewidzialnego?", Więź-Słowo/Obraz 2004; "Meksykańska symfonia - ikona z Guadalupe", Więź 2006; "Myślenie obrazem w fotografii", CZYSTYWARSZTAT 2012/2013; "The Manoppello Icon the prototyp of images of Christ", Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2014 (współautorstwo); "Tajemnica widzialności Boga", Wydawnictwo WAM 2015; "Obraz jako medium wtajemniczające w misterium" Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2017.

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.