Katalog "Morze Martwe. Kamień na kamieniu nie pozostanie" wydany przy okazji wystawy fotografii Waldemara Zdrojewskiego, która miała miejsce 2019 roku, w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu.
"Morze Martwe. Kamień na kamieniu nie pozostanie" to trzecia z cyklu wystaw fotografii Waldemara Zdrojewskiego, dotyczących procesu znikania Morza Martwego. Pierwsza miała miejsce w 2016 roku w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie ("Morze Martwe. Opowieść o pozorności śmierci"), druga w lutym 2019 roku w Galerii WM w Amsterdamie ("Dichotomy"; kuratorka: dr Paulina Orłowska). Trzecia – kuratorowana przez dra Krzysztofa Jureckiego – zostanie otwarta 28 czerwca 2019 roku w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu. Każda z kolejnych odsłon tematu jest poszerzeniem poprzedniej poprzez zmianę kryterium doboru materiału, modyfikacje w ekspozycji oraz wzbogacenie jej o nowe ścieżki interpretacyjne i komentarze krytyczne.
Waldemar Zdrojewski pracuje nad fotograficzną dokumentacja zjawiska znikania Morza Martwego od 2008 roku. Zgromadził już w swoim archiwum tak bogaty materiał, iż każda z kolejnych wystaw - jakkolwiek poświęcona temu samemu zagadnieniu – ilustruje inną problematykę: ukazuje napięcie pomiędzy kulturotwórczym potencjałem okolic Morza Martwego a jego agonią, jest lamentem nad krótkowzrocznością ludzkości, która uprawia "gospodarkę rabunkową" dóbr naturalnych, czy eksponuje konsekwencje takich działań. (...)
Morze Martwe. Kamień na kamieniu nie pozostanie
- Fotografie: Waldemar Zdrojewski
- Teksty: Waldemar Zdrojewski, Krzysztof Jurecki
- Projekt graficzny: Kazimierz F. Napiórkowski
- Wydawca: Galeria Sztuki Wozownia
- Rok wydania: 2019
- ISBN: 978-83-63211-90-5
- Oprawa: miękka
- Ilość stron: 36
- Wymiary: 200x220mm
- Język: polski
- Wydanie: pierwsze
Waldemar Zdrojewski (ur. 1963 r.) Fotograf, kurator, dokumentalista, wykładowca oraz podróżnik. Absolwent Warszawskiej Szkoły Fotografii oraz Studium Form Fotograficznych przy Foto Klubie Rzeczpospolitej. Od 2008 roku, wykładowca fotografii w Laboratorium Reportażu oraz na studiach dziennych magisterskich z zakresu dokumentalistyki w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Fascynuje się całym spektrum szeroko rozumianej fotografii, szczególnie dokumentem i fotoreportażem oraz fotografią ekspresyjną kreacyjną. Pracuje głównie w technikach szlachetnych, posługując się aparatami tradycyjnymi. Autor szeregu wystaw i albumów: "Wszędzie nigdzie", "Bazarowo", "Moja Tarczyńska", "Ludzie miejsca klimaty", "Dzień po… Kijów", "RealUnreal", "O pozorności życia", "Dyhotomy", "Japan Urban". Założyciel Warszawskiej Galerii Fotografii "Obserwacja" (2012).