Książka "Antropologia obrazu" której autorem jest Krzysztof Olechnicki, to obszerna analiza prezentująca miejsce, rolę i znaczenie fotografii oraz innych mediów wizualnych w naukach społecznych. Książka została wydana w 2003 roku, przez wydawnictwo Oficyna Naukowa.
Pionierska na gruncie polskim praca, ukazująca miejsce, rolę i znaczenie fotografii oraz innych mediów wizualnych w naukach społecznych. Całość tej problematyki określa Autor tytułowym mianem antropologii obrazu i sytuuje wysoko w hierarchii dyscyplin wiedzy zajmujących się nauką o społeczeństwie. Dogłębna znajomość tematyki, samodzielność sądów, jasność wykładu, logika argumentacji, precyzja cytatu, wreszcie nieskazitelna polszczyzna - sprawiają, że lektura tego dzieła jest prawdziwą ucztą intelektualną. Liczne oryginalne a rzadkiej piękności ilustracje podnoszą wartość poznawczą i lekturową książki.
Antropologia obrazu. Fotografia jako metoda, przedmiot i medium nauk społecznych
- Autor: Krzysztof Olechnicki
- Projekt okładki i stron tytułowych: Ireneusz Sakowski
- Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
- ISBN: 83-88164-63-5
- Rok wydania: 2003
- Oprawa: twarda
- Ilość stron: 304
- Wymiary: 175x250mm
- Język: polski
- Wydanie: pierwsze