Filmy
Najczęściej czytane
- Jak wybrać dobry aparat cyfrowy?
- Rodzaje i zastosowanie filtrów w fotografii
- Książki o fotografii i nie tylko
- Fotografia - filmy które warto zobaczyć
- Dobry statyw fotograficzny
- Oznaczenia filtrów fotograficznych
- Zenphoto dla każdego - czyli galeria CMS
- Typy kart pamięci
- Formaty plików graficznych
- Jaka torba fotograficzna?
Fotografia Światowa
- Jan Saudek
- Jan Bułhak (1876-1950)
- Helmut Newton (1920 - 2004)
- Robert Capa (1913 - 1954)
- Wiktor Wołkow (1942 - 2012)
- Tomasz Gudzowaty
- Ernesto Bazan
- Stefan Arczyński (1916-2022)
- Wacław Wantuch
- Ryszard Horowitz
- Wojciech Wieteska
- W. Eugene Smith (1918-1978)
- Paweł Pierściński (1938-2017)
- Tomasz Tomaszewski
- Tadeusz Rolke (1929 - 2025)
- Sebastiao Salgado (1944-2025)
- Edward Hartwig (1909 - 2003)
- Bogdan Konopka (1953-2019)
- Henri Cartier - Bresson (1908-2004)
- Tomasz Sikora
- Wojciech Prażmowski
- Patricia Anne „Tish” Murtha (1956 - 2013)
- Zofia Nasierowska (1938 - 2011)
- Rafał Milach
- Garry Winogrand (1928-1984)
- Benedykt Jerzy Dorys (1901-1990)
- Henryk Mikolasch (1872 - 1931)
- Fernando Moleres
- Thomas Ruff
- Zofia Rydet (1911-1997)
- Tadeusz Wański (1894-1958)
- Piotr VASCO Wasilkowski
Katalog fotograficzny
Henri Cartier-Bresson

Henri Cartier Bresson był jednym z najbardziej znanych fotografów XX wieku, zajmującym się zarówno fotografią artystyczną jak i reporterską, przedstawiając życie codzienne we wszystkich jego aspektach. Pracował nie tylko w rodzinnej Francji, lecz także, m.in. w Meksyku, na Kubie, we Włoszech. Był świadkiem wielu istotnych wydarzeń polityczno-historycznych ubiegłego wieku. Sfotografował m.in. dojście Mao do władzy, śmierć Ghandiego, był też pierwszym zachodnim fotografem wpuszczonym do ZSRR po śmierci Stalina. Założył także "Agencję Magnum", skupiającą najlepszych artystów fotografów. Kierując się trzema pasjami swojego życia: surrealizmem, buddyzmem i malarstwem, zdefiniował zasady dobrej fotografii, które do dziś wyznaczają standardy w tej dziedzinie czyniąc ze zdjęcia znakomity nośnik informacji, koncepcji, emocji i idei.