Rzadka technika fotograficzna. Naniesioną na gładki papier warstwę żelatyny z barwnym pigmentem naświetla się stykowo, a następnie wywołuje w ciepłej wodzie. Jednak - ponieważ warstwa żelatyny jest znacznie grubsza niż gumy - światło nie dociera do spodniej części żelatyny przylegającej do papieru wskutek czego naświetlona błona żelatynowa w trakcie wywoływania oddziela się od papieru. Należy ją zatem na mokro przenieść na inne podłoże (niekoniecznie papierowe). Jeden obraz może być złożony z kilku takich warstw. Efektem mogą być zarówno wyjątkowo realistyczne pełnokolorowe "odbitki" fotograficzne jak i surrealistyczne lub przypominające popart kompozycje barwne.
Filmy
Najczęściej czytane
- Jak wybrać dobry aparat cyfrowy?
- Rodzaje i zastosowanie filtrów w fotografii
- Książki o fotografii i nie tylko
- Fotografia - filmy które warto zobaczyć
- Dobry statyw fotograficzny
- Oznaczenia filtrów fotograficznych
- Zenphoto dla każdego - czyli galeria CMS
- Typy kart pamięci
- Formaty plików graficznych
- Jaka torba fotograficzna?
Fotografia Światowa
- Jan Saudek
- Jan Bułhak (1876-1950)
- Helmut Newton (1920 - 2004)
- Robert Capa (1913 - 1954)
- Tomasz Gudzowaty
- Wiktor Wołkow (1942 - 2012)
- Ernesto Bazan
- Stefan Arczyński (1916-2022)
- Wacław Wantuch
- Ryszard Horowitz
- Wojciech Wieteska
- W. Eugene Smith (1918-1978)
- Paweł Pierściński (1938-2017)
- Tomasz Tomaszewski
- Sebastiao Salgado
- Tadeusz Rolke
- Edward Hartwig (1909 - 2003)
- Bogdan Konopka (1953-2019)
- Henri Cartier - Bresson (1908-2004)
- Tomasz Sikora
- Wojciech Prażmowski
- Patricia Anne „Tish” Murtha (1956 - 2013)
- Rafał Milach
- Zofia Nasierowska (1938 - 2011)
- Garry Winogrand (1928-1984)
- Benedykt Jerzy Dorys (1901-1990)
- Henryk Mikolasch (1872 - 1931)
- Fernando Moleres
- Thomas Ruff
- Zofia Rydet (1911-1997)
- Piotr VASCO Wasilkowski
- Tadeusz Wański (1894-1958)