Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej - książka

Książka "Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej" pod redakcją Małgorzaty Boguni-Borowskiej i Piotra Sztompki to wybór tekstów z klasyki oraz najnowszej zagranicznej literatury socjologicznej dotyczącej wizualnych aspektów współczesnego społeczeństwa.

Od designerów i grafików, po miłośników mody, odbiorców reklam czy fotografów amatorów. Po lekturze tych Fotospołeczeństwa świat będzie wyglądał inaczej. Wśród autorów tomu: Umberto Eco, Susan Sontag, Gottfried Boehm, Jean Baudrillard, Roland Barthes, Bernard Malcolm, Howard S. Becker, Douglas Kellner.

Współczesny człowiek w codziennych, zwyczajnych, rutynowych działaniach styka się z niezwykle bogata ikonosferą. Obraz staje się istotnym nośnikiem znaczeń, sposobem ekspresji, środkiem komunikacji międzyludzkiej. Analiza i interpretacja obrazów spotykanych w przestrzeni społecznej otwiera nowe możliwości poznania mechanizmów życia społecznego. Nic dziwnego, że wielu teoretyków wprowadza pojęcie „zwrotu ikonicznego”, a nową i zarazem jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dyscyplin nauk społecznych jest "socjologia wizualna".

Redaktorzy tomu - wybitny teoretyk socjologii Piotr Sztompka oraz specjalizująca się w socjologii wizualnej Małgorzata Bogunia-Borowska, którzy wspólnie prowadzą jedno z pierwszych w Polsce seminariów z tego zakresu - przygotowali swój autorski wybór tekstów z klasyki oraz najnowszej zagranicznej literatury socjologicznej, dotyczącej wizualnych aspektów współczesnego społeczeństwa. Teksty poprzedzone zostały niezwykle oryginalnymi autorskimi esejami obojga badaczy.

Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej

  • Redakcja: Małgorzata Bogunia-Borowska, Piotr Sztompka
  • Opracowanie graficzne: Olgierd Chmielewski
  • Wydawnictwo: Znak
  • Rok wydania: 2012
  • ISBN: 978-83-240-1803-1
  • Oprawa: twarda
  • Ilość stron: 864
  • Wymiary: 165x235 mm
  • Język: polski
  • Wydanie: pierwsze

Małgorzata Bogunia-Borowska jest adiunktem w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwentka Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej oraz Wydziału Filozoficznego UJ. Specjalizuje się w tematyce socjologii codzienności, socjologii wizualnej oraz kulturze mediów. Bada współczesne przemiany kulturowe i cywilizacyjne. Jej najnowsza monografia to Fenomen telewizji. Interpretacje socjologiczne i kulturowe.

Piotr Sztompka jest profesorem zwyczajnym socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim i członkiem rzeczywistym PAN. Wykładowca wielu światowych uniwersytetów. Jest członkiem
Academia Europaea oraz American Academy of Arts and Sciences. Pełnił funkcję prezydenta Międzynarodowego Stowarzyszenia Socjologicznego (ISA). Jest autorem kilkunastu książek i prawie dwustu artykułów naukowych. Jego prace ukazały się w tłumaczeniach na trzynaście języków.

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.