Książka "Komunikacja wizualna" której autorem jest Bo Bergström, szwedzki specjalista w dziedzinie komunikacji, to interesujący przewodnik po głównych dyscyplinach współczesnych środków masowego przekazu. Książka wydana w 2009 roku, przez Wydawnictwo Naukowe PWN.
Autor objaśnia jak tworzyć i kształtować skuteczną komunikację - od strategii i przekazu aż po projekt i oddziaływanie. Przydatna studentom takich dziedzin jak projektowanie graficzne, reklama, dziennikarstwo, nowe media, informatyka, komunikacja masowa czy fotografia. Niezwykle ważna dla grafików, pracowników reklamy i marketingu, redaktorów, dyrektorów artystycznych, producentów filmowych i telewizyjnych.
Głowne tematy poruszane w książce: Zgłębianie tajników komunikowania się za pomocą obrazu i tekstu. Planowanie strategiczne na potrzeby komunikacji. Formułowanie i projektowanie przekazu. Wzbudzanie zainteresowania i przykuwanie uwagi odbiorcy. Przygotowywanie odpowiedniej oprawy wizualnej. Efektywne wykorzystywanie zdjęć. Zachowanie równowagi między dźwiękiem, tekstem i obrazem. Wykorzystanie siły i zróżnicowania koloru.
Komunikacja wizualna
- Autor: Bo Bergström
- Tłumacz: Joanna Tarnawska
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania: 2009
- ISBN: 978-83-01-15972-6
- Ilość stron: 240
- Wymiary: 215x280mm
- Oprawa: miękka
- Język: polski
- Wydanie: pierwsze
Bo Bergström (ur. 1946 r.) szwedzki specjalista w dziedzinie komunikacji, wielokrotnie nagradzany za swoje osiągnięcia, wykładał na uniwersytetach i w szkołach wyższych. Odpowiadał za kursy w szkołach projektowania, prowadził warsztaty dla fotografów i dziennikarzy oraz prowadził seminaria w świecie biznesu. Autor książek dotyczących komunikacji.