Jako że powoli wraca moda na fotografię analogową, postanowiłem przypomnieć stosowane oznaczenia kodów DX. Obecnie filmy małoobrazkowe w kasetkach w większości (jeśli nie wszystkie) oznaczone są kodami DX. Przy pomocy tego kodu zapisana jest zwykle czułość filmu, ale może być także przewidziana przez producenta ilość klatek i tolerancja naświetlania.
Każdy z 12 kwadracików tworzących kod na kasetce może być albo izolowany (zamalowany zwykle czarnym lakierem) albo nieizolowany (widać blachę obudowy). Wewnątrz aparatu, komorze kasety znajduje odpowiednia liczba styków odczytujących kod. Kody DX są stosowane zarówno w odniesieniu do negatywów czarno-białych jak i kolorowych.
Numeracja pól kodu DX:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Kody DX
Długość filmu - ilość klatek
Exp. | 2 rząd kontaktów DX |
inna | | | | | | |
12 | | | | | | |
20 | | | | | | |
24 | | | | | | |
36 | | | | | | |
48 | | | | | | |
60 | | | | | | |
72 | | | | | | |
Tolerancja ekspozycji
Tolerancja ekspozycji (w działkach przysłony) | 2 rząd kontaktów DX |
±½ | | | | | | |
±1 | | | | | | |
+2 −1 | | | | | | |
+3 −1 | | | | | | |
Czułość filmu
ISO | 1 rząd pól DX |
25/15° | | | | | | |
32/16° | | | | | | |
40/17° | | | | | | |
50/18° | | | | | | |
64/19° | | | | | | |
80/20° | | | | | | |
100/21° | | | | | | |
125/22° | | | | | | |
160/23° | | | | | | |
200/24° | | | | | | |
250/25° | | | | | | |
320/26° | | | | | | |
400/27° | | | | | | |
500/28° | | | | | | |
640/29° | | | | | | |
800/30° | | | | | | |
1000/31° | | | | | | |
1250/32° | | | | | | |
1600/33° | | | | | | |
2000/34° | | | | | | |
2500/35° | | | | | | |
3200/36° | | | | | | |
4000/37° | | | | | | |
5000/38° | | | | | | |
custom 1 | | | | | | |
custom 2 | | | | | | |
custom 3 | | | | | | |
custom 4 | | | | | | |
custom 5 | | | | | | |
custom 6 | | | | | | |
custom 7 | | | | | | |
custom 8 | | | | | | |