Filmy
Najczęściej czytane
- Jak wybrać dobry aparat cyfrowy?
- Rodzaje i zastosowanie filtrów w fotografii
- Książki o fotografii i nie tylko
- Fotografia - filmy które warto zobaczyć
- Dobry statyw fotograficzny
- Oznaczenia filtrów fotograficznych
- Zenphoto dla każdego - czyli galeria CMS
- Typy kart pamięci
- Formaty plików graficznych
- Jaka torba fotograficzna?
Fotografia Światowa
- Jan Saudek
- Jan Bułhak (1876-1950)
- Helmut Newton (1920 - 2004)
- Robert Capa (1913 - 1954)
- Tomasz Gudzowaty
- Wiktor Wołkow (1942 - 2012)
- Ernesto Bazan
- Stefan Arczyński (1916-2022)
- Wacław Wantuch
- Ryszard Horowitz
- Wojciech Wieteska
- W. Eugene Smith (1918-1978)
- Paweł Pierściński (1938-2017)
- Tomasz Tomaszewski
- Sebastiao Salgado
- Tadeusz Rolke
- Edward Hartwig (1909 - 2003)
- Bogdan Konopka (1953-2019)
- Henri Cartier - Bresson (1908-2004)
- Tomasz Sikora
- Wojciech Prażmowski
- Patricia Anne „Tish” Murtha (1956 - 2013)
- Rafał Milach
- Zofia Nasierowska (1938 - 2011)
- Garry Winogrand (1928-1984)
- Benedykt Jerzy Dorys (1901-1990)
- Henryk Mikolasch (1872 - 1931)
- Fernando Moleres
- Thomas Ruff
- Zofia Rydet (1911-1997)
- Piotr VASCO Wasilkowski
- Tadeusz Wański (1894-1958)
Katalog fotograficzny
Fototeka - Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego

Głównym celem strategicznym jest digitalizacja zbiorów, przy jednoczesnym zachowaniu integralności kolekcji archiwalnej. Ogromna większość zbiorów pochodzi sprzed II wojny światowej, w tym stosunkowo dużo - z przełomu wieków XIX i XX. Podstawę kolekcji stanowią odbitki, przeważnie formatu 13x18 lub większe, ukazujące dzieła sztuki z dawnych i obecnych terenów Polski, ze szczególnym uwzględnieniem Małopolski i Krakowa. Wśród autorów spotkać można nazwiska najwybitniejszych polskich fotografów: Ignacego Kriegera, Józefa Jaworskiego, Jana Bułhaka i Stanisława Kolowcy. Oddzielną grupę tworzą też fotografie dzieł sztuki obcej, przede wszystkim włoskiej (do w. XVIII włącznie), zamawiane w znanych agencjach fotograficznych (Alinari, Brogi, Anderson). Kolekcja negatywów obejmuje przede wszystkim klisze 13x18 cm, na szkle i folii, głównie autorstwa instytutowego fotografa W. Gumuły. W przeważającej większości ukazują one zabytki polskie, można też wyodrębnić niewielki zbiór fotografii dzieł malarstwa polskiego po 1945 roku. Fototeka posiada także ponad 10 000 szklanych przezroczy formatu 8,2x8,2 cm, niegdyś używanych do wykładów. Znaczna ich ilość pochodzi z berlińskiej firmy Franza Stoedtnera, a także ze znanego lipskiego wydawnictwa E. A. Seeman, reprezentowane są także Krakowska Pracownia Przezroczy Józefa Cieślińskiego, pracownia Jana Bułhaka i in. W przeciwieństwie do wielu placówek akademickich, w Fototece Instytutu Historii Sztuki UJ nie przechowuje się natomiast zbioru slajdów małoobrazkowych, do niedawna jeszcze służących do celów dydaktycznych.